Ta hand om varandra – åtgärder mot spridning av coronavirus
För oss på Söderbergs är det viktigt att värna om våra medarbetares, kunders och anhörigas hälsa. Nu är det utmanande tider för hela världen med coronaviruset som påverkar vår vardag stort. Vi måste ta hand om varandra under denna tid och vi har alla ett ansvar för att minska risken för smittspridning. Vi gör vårt yttersta för att minimera eventuell smittspridning och följer direktiven från Folkhälsomyndigheten. Vardagen är inte densamma men vi jobbar på och anpassar oss efter våra kunders behov. Vi försöker göra det enkelt för dig som kund och göra det vi är bäst på, att ta hand om din bil.
Exempel på åtgärder vi har infört:
• Ökad frekvens av städning på anläggningar och desinficering på särskilt utsatta ställen (som toaletter, dörrhandtag mm)
• Beröringspunkter och utställningsbilar rengörs grundligare än vanligt.
• Anställda som kan ha varit utsatta för smittrisk, eller har symtom som kan tyda på smitta, är inte på arbetsplatsen.
Provkörning och genomförande av service på bilar är fortsatt fullt möjligt och vi har infört följande åtgärder för att göra ditt besök till en trygg upplevelse:
• Extra grundlig rengöring av bilar och handskar används när kundbilar hanteras
• Dörrhandtag, ratt, växelspak, säkerhetsbälten, skärmar och nycklar desinficeras/rengörs
• Säljare eller servicerådgivare sätter sig inte i bilen tillsammans med kunden, utan håller behörigt avstånd.
Våra verkstäder erbjuder tidsbokning online och boka provkörning gör du på respektive bilmärkes undersida. Skadebesiktning behöver inte göras på plats utan kan genomföras genom att skicka in foton via en länk från verkstaden. Prata med våra servicerådgivare så berättar de mer.
Nyckelinkast och e-signering av avtal är exempel på flera åtgärder som gör att all fysisk kontakt kan undvikas.
Vi ber dig att avboka ett besök hos en anläggning om du har symtom eller misstanke om smittrisk. Vi är självklart flexibla när det gäller ändring av tid för service, leverans av bil och annat. Vi finns tillgängliga på telefon och e-post under arbetstid på vardagar och i chatten hela veckan kl 7-21 varje dag.